Kolumny Holophony i przewody Dreamlink

AVATAR AUDIO. PASSION ADVANTAGE / Przewaga dzięki pasji to autorska realizacja idei High-Endu stworzona przez Cezariusza Andrejczuka, filmowca, fotografika i melomana pragnącego w domu doświadczyć naturalnego brzmienia głosów i instrumentów:
„Od parudziesięciu lat, odkąd większość czasu w domu poświęcałem na słuchanie muzyki, moim marzeniem był dźwięk całkowicie oderwany od kolumn, z pełną iluzją „żywych” głosów i instrumentów zawieszonych w przestrzeni przed słuchaczem, z emocjami muzyków, z wibracjami strun i membran, których doświadczałem na  koncertach.
Jednak po kilkunastu latach nieustannych zakupów, testów i wydaniu setek tysięcy złotych wciąż zamiast muzyki słyszałem tylko lepszy lub gorszy sprzęt.
W 2009 roku rozpocząłem własne badania, które po kilku latach doprowadziły do stworzenia kolumn głośnikowych HOLOPHONY. BE TOUCHED oraz kabli DREAMLINK. FEEL THE SOUND.

Kolumny Holophony i przewody DreamlinkPrzekonałem się, że sprzęt grający MOŻE być tak przezroczysty i „niesłyszalny”, że pojęcia stereofonii czy  tonów niskich lub wysokich tracą rację bytu, a słuchacz jest dosłownie przenoszony do pomieszczenia, w którym dokonano nagrania…
Przekonaj się sam, jak gra system Avatar Audio  – zapraszam do Osowicz k. Białegostoku do posłuchania muzyki –  bez żadnych zobowiązań, z własnymi płytami, a nawet sprzętem.

Jeżeli jesteś melomanem, który w domu pragnie doświadczyć iluzji żywej muzyki, to dzięki jednej  wizycie masz szansę oszczędzić parę(naście) lat poszukiwań i kilka(set) tysięcy wydanych na markowe, reklamowane i nagradzane Wyroby Przemysłu Audiofilskiego, wytwarzane przez firmy, których jedynym celem jest zapewnienie maksymalnego i bezpiecznego zysku swoim akcjonariuszom.
Kolumny Holophony i przewody DreamlinkOsiągnięcie efektu „żywej muzyki” w domu było możliwe jedynie dzięki cofnięciu się o ponad 50 lat, do epoki, w której jeszcze nie porzucono JAKOŚCI  (wysokoskuteczne twardo zawieszone papierowe głośniki z ultralekkimi membranami,  kilkuwatowe wzmacniacze lampowe SET)  na rzecz ILOŚCI (kilkudziesięcio / kilkusetwatowe głośniki i wzmacniacze tranzystorowe). Oprócz skuteczności atutem starych papierowych głośników z ultralekkimi membranami jest wyjątkowa muzykalność połączona z nieosiągalną dla współczesnych przetworników rozdzielczością. Punktem wyjścia do poszukiwań były odgrody (Open Baffle) z powszechnie stosowanymi Sabami Greencones. Finalne produkty dzielą od nich tysiące godzin badań, ponad 70 przetestowanych głośników z lat 50/60-tych w dziesiątkach kombinacji oraz kilka klas jakości…i ceny.
HOLOPHONY to prawdopodobnie jedyne kolumny na  świecie z oryginalnymi głośnikami z lat 50 i 60-tych ub. wieku oferowane w regularnej sprzedaży.

Na najwyższym poziomie reprodukcji dźwięku jakość jest odwrotnie proporcjonalna do iIości (mocy). Dotyczy to zarówno wzmacniaczy, jak i kolumn. Holophony połączone – oczywiście przewodami DreamLink – ze wzmacniaczem typu SET to zestaw bezkompromisowo służący jakości kosztem ilości.
W warunkach domowych również oferowana ilość kilkunastu Watów jest w zupełności wystarczająca. Tragedią współczesnego przemysłu audio jest pomieszanie wymagań stawianych sprzętom audiofilskim oraz estradowym. Tendencja do zwiększania mocy sprzętu domowego, zapoczątkowana w latach 70-tych, doprowadziła – zdaniem Cezariusza Andrejczuka – high-end do patologii – utraty wierności i muzykalności na rzecz nikomu nie potrzebnej mocy 20 czy 200W. Holophony przenoszą 15 – 20W, ale można zasilać je dowolnym wzmacniaczem, nawet kilkusetwatowym tranzystorowym – wtedy trzeba po prostu ostrożnie operować potencjometrem głośności.

Nie mają też szczególnych wymagań co do wielkości pokoju odsłuchowego. Oczywiście im większy, tym lepiej – optymalna odległość kolumn od ścian to 1,5 – 2  (minimalna: 0,5m). W małym pomieszczeniu fala akustyczna rozchodząca się kuliście z głośników uderzy w ściany, ugnie się i zdeformowana dotrze do słuchacza dezorganizując i zmniejszając scenę dźwiękową. Jednak ważniejsze od wielkości pomieszczenia jest jego mocne wytłumienie, zapobiegające odbiciom deformującym barwę (oziębienie, utwardzenie) oraz wprowadzającym fałszywą informację o lokalizacji instrumentów.

Jednak aby w pełni wydobyć informację o przestrzeni, w której dokonano nagrania system grający (a szczególnie membrany głośników) musi mieć odpowiednią rozdzielczość i neutralność. Powszechnie spotykana opinia mówiąca, że w zbyt wytłumionym pomieszczeniu dźwięk jest „głuchy” czy „płaski” jest wynikiem obcowania z głośnikami o zbyt malej rozdzielczości i neutralności, których membrany są:

1) zbyt grube (za ciężkie), aby drgać odpowiednio precyzyjnie i oddawać mikrodetale (subtelne informacje o akustycznej relacji każdego instrumentu względem siebie i najbliższej ściany w pomieszczeniu, w którym stały mikrofony),

2) zbyt miękko zawieszone, aby wystarczająco szybko reagować na impulsy (szczególnie je wygaszać) i dzięki temu oddać niuanse artykulacji muzyków i mikrodynamikę nagrania,

3) wykonane z materiałów deformujących barwę instrumentów, brzmiących „syntetycznie”.

Rzeczywiście, w kolumnach z takimi głośnikami (niestety, jest to większość obecnie produkowanych, bowiem muszą przenieść moc kilkudziesięciu / kilkuset W) dźwięk grzęźnie (ginie) na tyle, że trzeba go wspomóc (reanimować) odbiciami od ścian pokoju. Obicia te zniekształcają jednak barwę (utwardzają i oziębiają) oraz deformują przestrzeń nagrania (dodają fałszywą informację o lokalizacji instrumentów).

Produkty Graj-Endu występują w trzech klasach jakościowo-cenowych: Numer Jeden, Numer Dwa i Numer Trzy. Najwyższy model kolumn, Holophony Numer Jeden, to konstrukcja bezkompromisowa, wykonana z najlepszych dostępnych komponentów wyprodukowanych  głównie w latach 40-tych, 50-tych i 60-tych XX w. Całość wykonana jest bez lutowania, gdyż na tym poziomie nawet jedna kropla cyny degraduje dźwięk. Jednym z najważniejszych elementów jest fenomenalny głośnik średniotonowy z lat 50-tych, o najlżejszej 20-centymetrowej membranie w historii (5 gram) i co za tym idzie niezrównanej rozdzielczości, szybkości i precyzji. Wybrany został z ponad 20 podobnych produkowanych w tamtej epoce, a prace nad jego filtracją (wydobyciem optymalnego zakresu pasma) zajęły 2 lata.

Kolumny Holophony i przewody DreamlinkChcąc zapewnić kolumnom możliwie najlepsze okablowanie wewnętrzne firma Graj-End rozpoczęła prace nad kablami. Tysiące godzin badań i dokonane w ich trakcie odkrycia pozwoliły stworzyć DREAMLINK  – audiofilskie kable najwyższej klasy, na nowo definiujące pojęcie neutralności. Oferta obejmuje kable zasilające, cyfrowe, głośnikowe, USB oraz interkonekty RCA i XLR w cenach od 200 do 10.800 zł.

Jednak same kolumny, nawet z wybitnymi kablami, nie wystarczą. Wszystkie elementy systemu muszą być podobnej klasy, gdyż zagra on tak, jak jego najsłabszy element. Producent oferuje kompletne systemy grające w trzech klasach cenowo-jakościowych, wraz z instalacją w domu klienta  (szczegóły na stronie producenta: Avatar Audio/cennik)

Kolumny Holophony i przewody DreamlinkProdukty Avatar Audio są przezroczystym medium służącym materializacji muzyki w pokoju słuchacza, skierowane do melomanów, a nie audiofilskich fetyszystów, miłośników high-endowych mebli z markowym logo.

Zapraszamy też do posłuchania systemu Avatar Audio Numer Dwa w Warszawie (tel. 608-200-566, szczegóły na stronie: Avatar Audio/aktualności).